Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeeney, M. Patrick; Hallowell, Brooke
TitelPractice and List Effects on the Synthetic Sentence Identification Test in Young and Elderly Listeners.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 43 (2000) 5, S.1160-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterAuditory Perception; Auditory Tests; Drills (Practice); Language Impairments; Older Adults; Perception Tests; Testing; Time Factors (Learning); Young Adults
AbstractThis study examined practice effects and list differences on a test of central auditory processing, the Synthetic Sentence Identification (SSI) test, with an ipsilateral competing message in 30 young and 20 elderly participants. Results indicated older adults required substantially more practice. Significant list differences were also found. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: