Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFoley, Regina M.
TitelAcademic Characteristics of Incarcerated Youth and Correctional Educational Programs: A Literature Review.
QuelleIn: Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 9 (2001) 4, S.248-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1063-4266
SchlagwörterAcademic Achievement; Access to Education; Adolescents; Correctional Education; Delinquency; Intelligence; Prisoners; Secondary Education; Special Education; Student Characteristics
AbstractA literature review of the academic characteristics of incarcerated youth and the correctional education programs provided them indicate most incarcerated adolescents function in the low-average to below-average range of intelligence and have histories of academic failure and grade retention. Educational programs usually offer a broad continuum of curricular offerings but availability of special education services varies widely. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Emotional and Behavioral Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: