Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Walter R.; Epps, Edgar G.; Guillory, Elizabeth A.; Suh, Susan A.; Bonous-Hammarth, Marguerite
TitelThe Black Academic: Faculty Status among African Americans in U.S. Higher Education.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 69 (2000) 1-2, S.112-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterAcademic Rank (Professional); Black Teachers; College Faculty; Employment Patterns; Equal Opportunities (Jobs); Faculty Promotion; Higher Education; Job Satisfaction; Racial Composition; Racial Differences; Racial Discrimination; Tenure
AbstractExamined the status of African Americans in the U.S. professorate and its relationship to this group's access and success. Faculty surveys compared the characteristics, experiences, and achievements of African American professors on six predominantly white campuses to those of their white peers. African American faculty members were systematically and significantly disadvantaged on all measures relative to whites, presenting obstacles to their recruitment, retention, and success. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: