Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Walter R.; Teranishi, Robert; Dinwiddie, Gniesha; Gonzalez, Gloria
TitelIntroduction and Overview. Knocking at Freedom's Door: Race, Equity, and Affirmative Action in U.S. Higher Education.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 69 (2000) 1-2, S.3-11Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterAffirmative Action; Equal Education; Higher Education; Racial Discrimination; California
AbstractIntroduces a theme issue that includes a collection of articles on work being done to prevent movement backward in efforts to gain equal educational opportunity for minority group students, discussing affirmative action, racial discrimination and bias, and equity in higher education (with a focus on California's efforts to roll back affirmative action). Examines the continuing challenges of race, economics, and educational opportunity. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: