Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarver, Jo Ann M.; Kim, Yonnie Kwak; Lee-Shin, Yoolim
TitelWithin Cultural Differences: Examining Individual Differences in Korean American and European American Preschoolers' Social Pretend Play.
QuelleIn: Journal of Cross-Cultural Psychology, 31 (2000) 5, S.583-602Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0221
SchlagwörterChild Rearing; Cultural Differences; Early Childhood Education; Interpersonal Relationship; Korean Americans; Preschool Children; Pretend Play; Social Behavior
AbstractInvestigated differences in Korean- and European-American preschoolers' pretend play behavior, examining the influence of intracultural variations in children's skills and behavioral characteristics. Data from parent and teacher interviews and observations of children highlighted similar patterns predictive of pretend play for both groups. Interactive style, positive social interaction with peers, and creativity scores significantly predicted pretend play. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Cross-Cultural Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: