Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBradley, Darcy H.; Pottle, Pamela R.
TitelSupporting Emergent Writers through On-the-Spot Conferencing and Publishing.
QuelleIn: Young Children, 56 (2001) 3, S.20-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-0728
SchlagwörterBeginning Writing; Childrens Writing; Classroom Techniques; Educational Practices; Elementary School Students; Emergent Literacy; Grade 1; Primary Education; Scaffolding (Teaching Technique); Theories; Writing Instruction
AbstractDescribes a first-grade teacher's collaboration with a university professor to combine a supportive classroom with on-the-spot conferencing and publishing to support and document growth in student writing. Discusses underlying theories of the practice and illustrates the four-step process for conferencing and publishing. Asserts that on-the-spot conferences and publishing provide a useful temporary scaffold to support and value emergent writers. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: