Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeevely, Gary L.; Ray, John R.
TitelDoes Equalization Litigation Effect a Narrowing of the Gap of Value Added Achievement Outcomes among School Districts?
QuelleIn: Journal of Education Finance, 26 (2001) 4, S.463-76Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0098-9495
SchlagwörterCourt Litigation; Educational Finance; Elementary Secondary Education; Finance Reform; Mathematics; Reading; Scores; State Courts; State Legislation
AbstractExamines the effects of 1992 Tennessee school-finance reform legislation to remedy unconstitutional inequalities in state funding of local school districts, particularly small, rural school districts. Finds that while legislation reduced fiscal inequity among school districts, differences in student mathematics and reading scores remained essentially the same. (PKP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education Finance" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: