Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOnwuegbuzie, Anthony J.; Burt, Vickie; Watson, Marilyn; Diamond, Pollyann J.; Parramore, Peggy
TitelThe Effect of an After-School Tutorial Program on Academic Achievement among At-Risk High School Students.
QuelleIn: Journal of At-Risk Issues, 7 (2001) 2, S.35-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1098-1608
SchlagwörterAcademic Achievement; After School Programs; Grades (Scholastic); High Risk Students; High School Students; Minority Group Children; Program Effectiveness; Secondary Education; Tutoring
AbstractInvestigated the impact of an after-school tutorial program on the academic achievement of high-risk, predominantly minority high school students. Data on the students' grades indicated that on average, the majority of students received passing grades. A main effect for discipline was found, with achievement levels for English significantly higher than those for mathematics and social studies. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of At-Risk Issues" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: