Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrystowsky, Richard; Mermelstein, Mel; Opdyke, Irene Gut; Oliner, Samuel P.
TitelEducation after the Holocaust: What Do We Teach Our Children Now? Teaching Life, Practicing Repect: An Interview with Mel Mermelstein. Ordinary Humanness, Living Compassion: An Interview with Irene Gut Opdyke. The Need To Care and the Obligation To Teach: An Interview with Samuel P. Oliner.
QuelleIn: Paths of Learning: Options for Families & Communities, (2001) 9, S.28-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-9197
SchlagwörterStellungnahme; Altruism; Cultural Pluralism; Educational Environment; Educational Needs; Family Influence; Humanism; Interviews; Role Models; Social Responsibility; Teacher Role; Values Education
AbstractThree interviews, one with a Holocaust rescuer and two with Holocaust survivors, explore the lessons of the Holocaust and how they can be applied by parents, educators, and others whose work involves helping students become caring citizens of the world. The importance of family in cultivating compassion in children and how schools can teach compassion are discussed. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Paths of Learning: Options for Families & Communities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: