Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoers, Frank; Demecheleer, Murielle
TitelMeasuring the Impact of Cross-Cultural Differences on Learners' Comprehension of Imageable Idioms.
QuelleIn: ELT Journal, 55 (2001) 3, S.255-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-0893
SchlagwörterCultural Differences; English (Second Language); French; Idioms; Second Language Instruction; Second Language Learning; Semantics
AbstractMeasures the impact of cross-cultural differences on language learners' interpretation of imageable idioms--idioms that have associated conventional images. French-speaking students were asked to guess the meaning of unfamiliar English idioms without contextual clues. Results invite teachers and learners to approach the semantics of imageable idioms as non-arbitrary, while giving attention to obstacles to comprehension raised by cross-linguistic and cross-cultural variation. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: