Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGilberts, Guy H.; Agran, Martin; Hughes, Carolyn; Wehmeyer, Michael
TitelThe Effects of Peer Delivered Self-Monitoring Strategies on the Participation of Students with Severe Disabilities in General Education Classrooms.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 26 (2001) 1, S.25-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterInclusive Schools; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Middle School Students; Middle Schools; Peer Relationship; Peer Teaching; Self Evaluation (Individuals); Severe Disabilities; Student Behavior
AbstractA study investigated effects of self-monitoring instruction delivered by peer tutors on the occurrence of academic survival skills displayed by five middle school students with severe disabilities. Results indicate an increase in percentages of occurrence of survival skills across all students. Teachers noted positive changes for four of the students. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: