Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enQuinn, Paul C.; Bhatt, Ramesh S.
TitelObject Recognition and Object Segregation in Infancy: Historical Perspective, Theoretical Significance, "Kinds" of Knowledge, and Relation to Object Categorization.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 78 (2001) 1, S.25-34Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterStellungnahme; Association (Psychology); Associative Learning; Classification; Cognitive Development; Infants; Perception; Recognition (Psychology); Theories
AbstractReflects on Needham's findings on infants' object recognition and segregation. Examines the role for perceptual bias in explaining infant performance, places Needham's studies in historical perspective, and assesses their theoretical significance. Discusses the merits of positing different kinds of information sources for object segregation, and makes connections between research on object segregation and object categorization. (JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: