Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcLoughlin, Catherine; Oliver, Ron
TitelDesigning Learning Environments for Cultural Inclusivity: A Case Study of Indigenous Online Learning at Tertiary Level.
QuelleIn: Australian Journal of Educational Technology, 16 (2000) 1, S.58-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0814-673X
SchlagwörterCase Studies; Cognitive Processes; Computer Assisted Instruction; Constructivism (Learning); Cultural Awareness; Cultural Pluralism; Design Requirements; Diversity (Student); Foreign Countries; Indigenous Populations; Instructional Design; Web Based Instruction; World Wide Web; Australia
AbstractConsiders cultural diversity in Web design and traces the design processes involved in the development of an online learning environment for indigenous Australian learners entering university. Highlights include culture, constructivist learning and situated cognition; cultural pluralism in instructional design; and ten design principles for culturally inclusive instructional design. (Author/LRW)
AnmerkungenProduction Editor, Dr. Roger Atkinson, Teaching and Learning Centre, Murdoch University, Murdoch Western Australia 6150; e-mail: atkinson@cleo.murdoch.edu.au.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Educational Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: