Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAudette, Robert; Algozzine, Bob
TitelWithin District Transfers and Student Achievement: Moving Ahead by Staying in One Place.
QuelleIn: Special Services in the Schools, 16 (2000) 1-2, S.73-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-9820
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary Secondary Education; Failure; Mathematics Achievement; Measures (Individuals); Reading Achievement; Student Mobility; Transfer Students; Urban Schools
AbstractEvaluates the relationship between within-district transfers and achievement among elementary schools in metropolitan system. Negative correlations were indicated with significant differences in reading, mathematics, language and total achievement battery scores favoring schools with little or no student mobility. Discusses implications and concern for reversing negative effects on the lives of students who can least assimilate transitions. (Author/JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Special Services in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: