Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBattin-Pearson, Sara; Newcomb, Michael D.; Abbott, Robert D.; Hill, Karl G.; Catalano, Richard F.; Hawkins, J. David
TitelPredictors of Early High School Dropout: A Test of Five Theories.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 92 (2000) 3, S.568-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterAcademic Achievement; Dropout Characteristics; Dropouts; Family Relationship; Grade 10; High School Students; High Schools; Predictor Variables
AbstractCompares the adequacy of five theories to predict dropping out of high school before the 10th grade. Theories include full mediation by academic achievement and direct effects related to general deviance; deviant affiliation; family socialization; and structural strains. Results reveal that none of the theories was fully adequate to explain the data, although partial support was obtained for each theory. (Contains 61 references, 4 tables, and an appendix.) (Author/GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: