Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPizarro, Marc
TitelContesting Dehumanization: Chicana/o Spiritualization, Revolutionary Possibility, and the Curriculum.
QuelleIn: Aztlan: A Journal of Chicano Studies, 23 (1998) 1, S.55-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0005-2604
SchlagwörterStellungnahme; Capitalism; Elementary Secondary Education; Hidden Curriculum; Higher Education; Hispanic American Students; Humanistic Education; Role of Education; Spirituality; Student Empowerment; Values
AbstractMaterialism and the commodification of knowledge and education have left students alienated and disinterested. In response, some Chicano students have revolted against educational dehumanization and are engaged in a process of spiritualization through indigenismo. Chicano studies provides a potential path toward educational transformation by redefining the notion of success, developing a spiritual grounding to intellectual inquiry, and encouraging creativity. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Aztlan: A Journal of Chicano Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: