Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarackiewicz, Judith M.; Barron, Kenneth E.; Tauer, John M.; Carter, Suzanne M.; Elliot, Andrew J.
TitelShort-Term and Long-Term Consequences of Achievement Goals: Predicting Interest and Performance Over Time.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 92 (2000) 2, S.316-30Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterAcademic Achievement; College Students; Grades (Scholastic); Higher Education; Outcomes of Education; Prediction; Student Educational Objectives; Student Interests
AbstractExamines the short- and long-term consequences of college students' achievement goals in an introductory psychology course. Mastery goals positively predicted subsequent interest in the course, but not course grades. Performance goals positively predicted grades, but not interest. Three semesters later, measures reveal that mastery goals predicted subsequent enrollment in psychology classes, whereas performance goals predicted long-term academic performance. (Contains 73 references and 5 tables.) (Author/GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: