Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHammadou, Joann
TitelThe Impact of Analogy and Content Knowledge on Reading Comprehension: What Helps, What Hurts.
QuelleIn: Modern Language Journal, 84 (2000) 1, S.38-50Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterCollege Students; English (Second Language); French; Higher Education; Prior Learning; Reading Comprehension; Recall (Psychology); Second Language Instruction; Second Language Learning
AbstractExplores the impact of analogies and prior content knowledge on reading comprehension of expository texts by both first and second language readers. Written recall protocols were analyzed for two texts. Readers were university students of French or English as a foreign language. Analogy was to have a debilitating effect on comprehension regardless of learner group on the first text and no significant effect on the second text. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Modern Language Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: