Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAgran, Martin; Alper, Sandra
TitelCurriculum and Instruction in General Education: Implications for Service Delivery and Teacher Preparation.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, 25 (2000) 3, S.167-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterDisabilities; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Interpersonal Competence; Self Determination; Teacher Attitudes; Teacher Education; Teacher Surveys; Teaching Methods
AbstractSurveys of 78 general educators and 94 special educators indicate that general educators used many, but not all, behavior analytic instructional strategies considered to be best practice. In addition, special educators regarded social interactions and friendships and self-determination skills as the most important skills for successful inclusion of students with disabilities. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: