Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLowden, Frances Y.
TitelKindezi: A Distinctively Africentric Perspective on Early Childhood Education. Developmentally Appropriate Practice.
QuelleIn: Journal of Early Education and Family Review, 8 (2000) 1, S.7-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1084-6603
SchlagwörterAfrocentrism; Black Students; Culturally Relevant Education; Developmentally Appropriate Practices; Early Childhood Education; Educational History; Educational Philosophy; High Risk Students; Play; Preschool Curriculum; Young Children; Africa
AbstractPresents the Kindezian philosophy of early childhood education, a historical developmentally appropriate Africentric worldview. Describes the curriculum as predating Western curriculum development by centuries. Maintains that Kindezi affords children the possibility to develop their full potential and that it provides a framework on which to respond to educational needs of African children and the descendants of the African diaspora. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Education and Family Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: