Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrannan, Steve; Arick, Joel; Fullerton, Ann; Harris, Joyce
TitelInclusive Outdoor Programs Benefit Youth: Recent Research on Practices and Effects.
QuelleIn: Camping Magazine, 73 (2000) 4, S.26-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-4131
SchlagwörterAcademic Accommodations (Disabilities); Attitudes toward Disabilities; Camping; Elementary Education; Inclusive Schools; Interpersonal Competence; Outcomes of Education; Outdoor Education; Resident Camp Programs; Residential Schools
AbstractA study of 743 disabled and nondisabled youth in inclusionary outdoor programs at 12 resident camps and 2 resident outdoor schools found that disabled youth significantly increased their social interactions with peers and their active participation in the program. Youth without disabilities improved their social interactions and developed greater understanding and respect for persons different than themselves. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Camping Magazine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: