Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSellers, Vanisa D.
TitelAnxiety and Reading Comprehension in Spanish as a Foreign Language.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 33 (2000) 5, S.512-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterCollege Students; Communication Apprehension; Higher Education; Reading Comprehension; Reading Processes; Recall (Psychology); Second Language Instruction; Second Language Learning; Spanish
AbstractExplored the relationship between language anxiety and reading in Spanish. Issues addressed include the following: the effect of language anxiety on reading comprehension and recall of university-level students and the effect of language anxiety on the reading process itself. Two inventories assessed two different anxiety levels: the Reading Anxiety Scale and the Foreign Language Anxiety Scale. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: