Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlmeida, Deirdre A.
TitelWhat Exactly Is It That You Teach? Developing an Indigenous Education Program at the University Level.
QuelleIn: Cultural Survival Quarterly, 22 (1998) 1, S.57-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-3291
SchlagwörterAmerican Indian Education; Critical Thinking; Cultural Awareness; Cultural Pluralism; Curriculum Development; Education Courses; Educational Change; Graduate Study; Higher Education; Role of Education; Teacher Education
AbstractThree graduate courses on indigenous education at the University of Massachusetts focus on developing critical thinking skills, the need for indigenous people to educate themselves, education as a tool of colonization, and the relationship between indigenous issues and educational reform. The study of indigenous education should be incorporated into the academic conscience of non-Native as well as Native educators. (TD)
AnmerkungenCultural Survival, Inc., 96 Mt. Auburn St.,Cambridge, MA 02138 ($45.00/year; back issues $5.00 each, plus $2.50 shipping and handling).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural Survival Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: