Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSykes, Roberta
TitelWho Can Make a Difference? Everybody Can! Sharing Information on Indigenous Educational Success--A Case Study from Australia.
QuelleIn: Cultural Survival Quarterly, 22 (1998) 1, S.46-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-3291
SchlagwörterAboriginal Australians; Black Students; Educational Change; Females; Foreign Countries; Higher Education; Mentors; Philanthropic Foundations; Racial Bias; Scholarships; Study Abroad; Womens Education
AbstractThe Black Women's Action in Education Foundation is an Australian volunteer group that sponsors Aboriginal women's higher education overseas. Graduates return to act as mentors and help raise funds. Their success has galvanized some Australian institutions to look at their own recruitment methods and inappropriate courses and has led to the graduation of some Aborigines at postgraduate level. (TD)
AnmerkungenCultural Survival, Inc., 96 Mt. Auburn St.,Cambridge, MA 02138 ($45.00/year; back issues $5.00 each, plus $2.50 shipping and handling).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural Survival Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: