Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArmstrong, William B.
TitelThe Association among Student Success in Courses, Placement Test Scores, Student Background Data, and Instructor Grading Practices.
QuelleIn: Community College Journal of Research and Practice, 24 (2000) 8, S.681-695Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1066-8926
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; Community Colleges; Placement; Predictive Validity; School Holding Power; Student Behavior; Two Year Colleges
AbstractExamines the predictive validity of placement test scores with course grade and retention in English and mathematics courses. Suggests that student dispositional characteristics explain the high proportion of variance in the dependent variables, and that instructor grading practices also make a significant contribution. Underscores the importance of academic standards as something imposed on students by an institution. (Contains 27 references.) (VWC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Community College Journal of Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: