Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJelier, Richard W.; Clarke, Robert J.
TitelThe Community as a Laboratory of Study: Getting Out of the Ivory Tower.
QuelleIn: Journal of Public Affairs Education, 5 (1999) 2, S.167-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunity Study; Course Objectives; Course Organization; Experiential Learning; Higher Education; Theory Practice Relationship; Urban Studies
AbstractDescribes a Community Analysis course that gives students an opportunity to apply urban theory through direct community engagement. Notes course objectives and organization (as a condensed special topic to allow travel, or within the regular semester). Identifies benefits/risks of community experiential learning for instructors and students. Approach has been applied in Cleveland (Ohio), Toronto (Ontario), and Grand Rapids (Michigan). (Author/DB)
AnmerkungenNASPAA, 1120 G St., N.W., Suite 730, Washington, DC 20005; Tel: 202-628-8965; Fax: 202-626-4978.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: