Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDesimone, Laura; Finn-Stevenson, Matia; Henrich, Christopher
TitelWhole School Reform in a Low-Income African American Community: The Effects of the CoZi Model on Teachers, Parents, and Students.
QuelleIn: Urban Education, 35 (2000) 3, S.269-323Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
SchlagwörterAcademic Achievement; Early Childhood Education; Educational Change; Low Income Groups; Parent Participation; Parents; Participative Decision Making; Preschool Teachers; Program Evaluation; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness
AbstractEvaluated the whole-school CoZi reform model, which combines School of the 21st century and School Development Program models. Surveys, interviews, achievement tests, and observations in CoZi and comparison schools indicated that the CoZi school had significantly higher parent involvement and school climate. No differences surfaced in achievement levels, parent-child interaction, parent social and psychological outcomes, and teacher efficacy. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: