Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVacca, John; Feinberg, Edward
TitelWhy Can't Families Be More Like Us?: Henry Higgins Confronts Eliza Doolittle in the World of Early Intervention.
QuelleIn: Infants and Young Children, 13 (2000) 1, S.40-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0896-3746
SchlagwörterLeitfaden; Delivery Systems; Disabilities; Early Childhood Education; Early Intervention; Family Programs; Family School Relationship; Interdisciplinary Approach; Models; Parent Participation; Parent School Relationship
AbstractDiscussion of problems faced by early interventionists in working with families offers practical guidelines for developing effective collaborations between early intervention programs and families. These include establishing family-centered services and rules for clinician/parent communication, encouraging the family to be a genuine coparticipant, and considering using a transdisciplinary model of intervention rather than multiple service providers. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Infants and Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: