Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPassig, David; Eden, Sigal
TitelEnhancing the Induction Skill of Deaf and Hard-of-Hearing Children with Virtual Reality Technology.
QuelleIn: Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 5 (2000) 3, S.277-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-4159
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Deafness; Games; Hearing Impairments; Induction; Instructional Effectiveness; Logical Thinking; Partial Hearing; Spatial Ability; Thinking Skills; Virtual Reality
AbstractThis study investigated whether rotating virtual reality (VR) three-dimensional (3D) objects had a positive effect on the ability of 21 deaf and hard-of-hearing children to use inductive processes when dealing with shapes. Results indicated that practice with VR 3D spatial rotations significantly improved inductive thinking when compared with a control group who played a similar two-dimensional game. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Deaf Studies and Deaf Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: