Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOhannessian, Christine McCauley; Lerner, Richard M.; Lerner, Jacqueline V.; von Eye, Alexander
TitelDoes Self-Competence Predict Gender Differences in Adolescent Depression and Anxiety?
QuelleIn: Journal of Adolescence, 22 (1999) 3, S.397-411Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0140-1971
SchlagwörterAdolescent Development; Anxiety; Depression (Psychology); Emotional Problems; Grade 6; Grade 7; Interpersonal Competence; Middle School Students; Middle Schools; Self Concept Measures; Sex Differences
AbstractLongitudinal study showed that during 6th and 7th grades boys reported significantly higher levels of self-competence than girls. Boys were less depressed and anxious than girls in 7th grade, but not in 6th grade. Results support the hypothesis that self-competence is partially responsible for the emergence of gender differences in depression and anxiety during early adolescence. (Author/JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: