Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGallagher, Peggy A.; Floyd, Julia H.; Stafford, Alison M.; Taber, Teresa A.; Brozovic, Susan A.; Alberto, Paul A.
TitelInclusion of Students with Moderate or Severe Disabilities in Educational and Community Settings: Perspectives from Parents and Siblings.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 35 (2000) 2, S.135-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterAttitudes toward Disabilities; Children; Community Programs; Family Influence; Inclusive Schools; Parent Attitudes; Parent Child Relationship; Severe Disabilities; Siblings; Social Integration
AbstractA study investigated parent and sibling perspectives on the inclusion of 21 children with moderate or severe disabilities. Both parents and siblings believed the children were capable, wanted to have the children around typical peers as much as possible, and had general satisfaction with the amount and type of inclusion. (Contains extensive references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: