Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMurdock, Tamera B.; Anderman, Lynley H.; Hodge, Sheryl A.
TitelMiddle-Grade Predictors of Students' Motivation and Behavior in High School.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 15 (2000) 3, S.327-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterAdolescents; Context Effect; Grade 7; Grade 9; Junior High School Students; Junior High Schools; Middle School Students; Middle Schools; Motivation; Self Concept; Student Adjustment; Student Attitudes; Student Behavior; Student Motivation; Student Surveys
AbstractInvestigated seventh- and ninth-graders' school context, motivation, and behavior during transition to high school. Found more positive motivational contexts in ninth than seventh grade. Found that seventh-grade discipline referrals, doubts about the economic value of education, and negative expectations of peers and teachers discriminated between least- and better-adjusted high school students. (Author/DLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: