Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKohen, Dafna; Hunter, Theresa; Pence, Alan; Goelman, Hillel
TitelThe Victoria Day Care Research Project: Overview of a Longitudinal Study of Child Care and Human Development in Canada.
QuelleIn: Canadian Journal of Research in Early Childhood Education, 8 (2000) 2, S.49-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0827-0899
SchlagwörterAdolescents; Child Development; Comparative Analysis; Competence; Day Care; Day Care Effects; Early Childhood Education; Foreign Countries; Longitudinal Studies; Program Descriptions; Program Effectiveness; Program Evaluation; Verbal Ability; Young Children
AbstractDescribes the design and findings of the Victoria Day Care Research Project. Concludes that early day care experiences and family environments were associated with verbal abilities in early childhood and with competencies in early and late adolescence. Found that children from higher-resource families were most likely to have higher-quality day care and be more competent on several measures. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Research in Early Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: