Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFensham, Peter J.
TitelInternational Success, but Is It Science? Identifying Strengths and Weaknesses in Australian Primary School Science from TIMSS and Other Data.
QuelleIn: Australian Science Teachers' Journal, 45 (1999) 2, S.39-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0045-0855
SchlagwörterEducational Assessment; Educational Change; Educational Practices; Elementary Education; Foreign Countries; Science Achievement; Science Curriculum; Science Education; Australia; Trends in International Mathematics and Science Study
AbstractAnalyzes two conflicting pieces of evidence--the high-ranking achievement of Australian primary students on the Third International Mathematics and Science Study (TIMSS), and the knowledge that the quality of primary science education in Australia has been poor for some time. Reveals strengths and weaknesses in Australian elementary science education that should be addressed in future plans. (Contains 23 references.) (Author/WRM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Science Teachers' Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: