Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCrandall, JoAnn (Jodi)
TitelLanguage Teacher Education.
QuelleIn: Annual Review of Applied Linguistics, 20 (2000), S.34-55Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0267-1905
SchlagwörterStellungnahme; Applied Linguistics; Beliefs; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Higher Education; Language Research; Language Teachers; Native Speakers; Prior Learning; Reflective Teaching; Second Language Learning; Teacher Education; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractDiscusses how language teacher education has shifted to constructivist, process-oriented theories of learning; the idea that teacher education programs have failed to prepare teachers for the classroom; the importance of teachers' prior experiences; and the concern that teaching be viewed as a profession where teachers have an active role in developing theory and their own professional development. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Annual Review of Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: