Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTao, Sha; Dong, Qi; Pratt, Michael W.; Hunsberger, Bruce; Pancer, S. Mark
TitelSocial Support: Relations to Coping and Adjustment during the Transition to University in the People's Republic of China.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 15 (2000) 1, S.123-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterAdolescent Development; College Freshmen; Coping; Foreign Countries; Higher Education; Late Adolescents; Longitudinal Studies; Parent Child Relationship; Peer Relationship; Sibling Relationship; Social Support Groups; Structural Equation Models; Student Adjustment; Teacher Student Relationship; China
AbstractExplored how perceptions of social support changed during first semester of university, and how social support, coping strategies, and adjustment were interrelated among freshmen in China. Found that overall social support did not change significantly. Support from different sources (parents, peers, teachers, siblings) showed distinctive change patterns. Support was positively related directly to adjustment and indirectly to coping styles. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: