Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlva, Sylvia Alatorre; de Los Reyes, Rydda
TitelPsychosocial Stress, Internalized Symptoms, and the Academic Achievement of Hispanic Adolescents.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 14 (1999) 3, S.343-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescent Development; Adolescents; Competence; High School Students; High Schools; Hispanic Americans; Life Events; Questionnaires; Stress Variables; Symptoms (Individual Disorders)
AbstractExamined the relationship between stressful life events, internalized symptoms of stress, and academic achievement in urban Hispanic high school students. Found direct effects of stressful life events and perceived competence on school grades and internalized symptoms. Multiplicative interactions for perceived competence were not significant moderators of psychosocial stress on grades or internalized symptoms. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: