Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThomas, Pamela V.; Higbee, Jeanne
TitelEnhancing Mathematics Achievement through Collaborative Problem Solving.
QuelleIn: Learning Assistance Review, 1 (1996) 1, S.38-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1087-0059
SchlagwörterAcademic Achievement; Algebra; College Mathematics; College Students; Cooperative Learning; Developmental Studies Programs; Higher Education; Learning Strategies; Mathematics Achievement; Remedial Programs; Student Development; Student Improvement; Student Needs; Student Participation; Teaching Methods
AbstractDescribes the results of a study that tracked college algebra students who had previously completed an Academic Assistance mathematics course that facilitated collaborative learning. Only 53% of all students who enrolled in college algebra in fall 1994 earned grades of C or higher, but 95% of students who had previously participated in the collaborative Academic Assistance course earned an A, B, or C in college algebra. Contains 25 references. (VWC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Assistance Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: