Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAkerlind, Gerlese S.; Trevitt, A. Chris
TitelEnhancing Self-Directed Learning through Educational Technology: When Students Resist the Change.
QuelleIn: Innovations in Education and Training International, 36 (1999) 2, S.96-105Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1355-8005
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Conventional Instruction; Curriculum Development; Educational Change; Educational Technology; Independent Study; Information Technology; Instructional Innovation; Learner Controlled Instruction; Nontraditional Education; Problem Solving; Student Attitudes; Student Reaction; Technology Integration
AbstractDiscusses why the introduction of new technologies (or other educational innovations) as a means to greater learner autonomy is likely to produce some student resistance. Considers factors involved in determining the strength of resistance, and ways teachers can assist students to recognize and overcome associated problems. Presents the authors' experiences with the introduction of a problem-based, computer-facilitated course into a traditional curriculum. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovations in Education and Training International" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: