Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacPherson, Karen
TitelThe Development of Critical Thinking Skills in Undergraduate Supervisory Management Units: Efficacy of Student Peer Assessment.
QuelleIn: Assessment & Evaluation in Higher Education, 24 (1999) 3, S.273-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-2938
SchlagwörterCollege Students; Critical Thinking; Foreign Countries; Higher Education; Instructional Effectiveness; Literature Reviews; Peer Evaluation; Student Development; Teaching Methods; Thinking Skills; Australia
AbstractReports on the efficacy of a module designed to develop students' critical thinking skills in the context of peer evaluation in a second-year supervisory management unit at an Australian university. Students (n=68) evaluated oral literature reviews of fellow students using a detailed grading guide. Results indicate critical-thinking instruction influenced both peer-tutor grading agreement and literature-review content. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment & Evaluation in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: