Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFiggner, Deb; Sherburne, Cheryl
TitelThe Christmas Project That Grew: How Our Students Learned the Curriculum, Helped Other Children, and Became Entrepreneurs.
QuelleIn: Active Learner: A Foxfire Journal for Teachers, 4 (1999) 2, S.8-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterActive Learning; Cooperative Learning; Elementary Education; Elementary School Students; Entrepreneurship; Mathematics Instruction; Personal Narratives; Student Projects; Teaching Experience
AbstractTwo Nebraska teachers of grades 1 and 5 describe how their classes' joint Christmas project developed into an entrepreneurial experience. To raise money for toys for needy children, students applied for a bank loan, assembled bead kits for sale, and established costs and prices. The teachers took advantage of each new idea, turning "road blocks" into learning opportunities. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: