Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSartawi, Abdelaziz; Al-Hilawani, Yasser A.; Easterbrooks, Susan R.
TitelA Pilot Study of Reading Comprehension Strategies of Students Who Are Deaf/Hard of Hearing in a Non-English-Speaking Country.
QuelleIn: Journal of Children's Communication Development, 20 (1998) 1, S.27-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDeafness; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Hearing Impairments; Instructional Effectiveness; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Strategies; United Arab Emirates
AbstractTwenty students from the United Arab Emirates who had hearing impairments participated in a study of three different techniques for teaching reading comprehension: the Experience-Based Approach, a modified version of Reciprocal Teaching, and a Key Word Strategy. Reading comprehension was highest under the Key Word Strategy conditions. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: