Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaber, Teresa A.; Seltzer, Allison; Heflin, L. Juane; Alberto, Paul A.
TitelUse of Self-Operated Auditory Prompts To Decrease Off-Task Behavior for a Student with Autism and Moderate Mental Retardation.
QuelleIn: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 14 (1999) 3, S.159-66Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAuditory Stimuli; Autism; Behavior Change; Behavior Modification; Children; Classroom Techniques; Program Effectiveness; Prompting; Self Management
AbstractThe use of a self-operated auditory prompting system by a 12-year-old student with autism and moderate mental retardation to decrease inappropriate and off-task behavior was examined. Results indicated a significant decrease in the number of teacher-delivered prompts required by the student to engage in appropriate behaviors and remain on task. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: