Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAkhtar, Nameera
TitelAcquiring Basic Word Order: Evidence for Data-Driven Learning of Syntactic Structure.
QuelleIn: Journal of Child Language, 26 (1999) 2, S.339-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0009
SchlagwörterChild Language; Generalization; Grammar; Language Acquisition; Language Research; Learning Processes; Sentence Structure; Toddlers; Verbs; Word Order
AbstractTo test hypothesis that young children may be open to learning non-SVO structures with novel transitive verbs, 12 children in each of three age groups (2-year olds, 3-year olds, and 4-year olds) were taught novel verbs, one in each of three sentence positions: medial, final, and initial. Results suggest English-speaking children's acquisition of a truly general understanding of SVO order may be a gradual process involving generalization (learning) from examples. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Child Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: