Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNassaji, Hossein; Geva, Esther
TitelThe Contribution of Phonological and Orthographic Processing Skills to Adult ESL Reading: Evidence from Native Speakers of Farsi.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 20 (1999) 2, S.241-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterEnglish (Second Language); Graduate Students; Higher Education; Individual Differences; Native Speakers; Orthographic Symbols; Persian; Phonology; Reading Comprehension; Reading Processes; Uncommonly Taught Languages
AbstractInvestigated the role of phonological and orthographic processing skills in second-language reading of 60 native-Farsi-speaking English-as-a-Second-Language (ESL) graduate students. Three types of ESL reading variables were used: reading and comprehension, silent reading rate, and ability to recognize individual words. Efficiency in phonological and orthographic processing contributed significantly to individual differences on the measures. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: