Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inQuann, C. James
TitelConverting from Quarter to Early-Start Semester: Observations Through a Rear-View Mirror.
QuelleIn: College and University, 74 (1998) 1, S.20-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0889
SchlagwörterStellungnahme; Change Strategies; College Administration; College Faculty; College Instruction; College Students; Curriculum Design; Educational Finance; Educational Trends; Enrollment Management; Higher Education; Organizational Change; Quarter System; Resource Allocation; School Community Relationship; School Schedules; Semester System; Summer Schools; Trend Analysis
AbstractLooks at the trend toward the early-start semester calendar in American colleges and universities, and examines administrative, pedagogical, and fiscal considerations in making the change from a quarter system. Topics discussed include the impact on the curriculum and instruction, summer session, access, enrollment management, and institutional and external populations (faculty, staff, students, local communities). (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College and University" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: