Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlair, James C.; EuDaly, Mary; Benson, Peggy Von Almen
TitelThe Effectiveness of Audiologists' Information Sources for Classroom Teachers.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 30 (1999) 2, S.173-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterAllied Health Personnel; Audiology; Elementary Secondary Education; Hearing Impairments; Inclusive Schools; Information Sources; Interprofessional Relationship; Knowledge Level; Mainstreaming; Reports; Surveys; Teacher Attitudes; Georgia
AbstractThis study investigated how well 273 teachers in Georgia understood the needs of hard-of-hearing children who were mainstreamed in their classrooms. The survey found deficiencies in teachers' level of awareness and knowledge regarding their students' hearing, loss across all grade levels. The study identified limitations in using the audiology report as the only form of communication with teachers. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: