Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLewis, Tracey E.; Phillipsen, Leslie C.
TitelInteractions on an Elementary School Playground: Variations by Age, Gender, Race, Group Size, and Playground Area.
QuelleIn: Child Study Journal, 28 (1998) 4, S.309-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4005
SchlagwörterAge Differences; Child Behavior; Elementary Education; Grade 1; Grade 2; Grade 5; Grade 6; Interpersonal Relationship; Naturalistic Observation; Peer Groups; Peer Relationship; Play; Playground Activities; Racial Factors; Recess Breaks; Sex Differences; Social Behavior; Social Development; Social Networks
AbstractObserved 88 first and second graders and 76 fifth and sixth graders during playground interactions. A time-sampling procedure recorded gender, race, and group size of all interactive play in seven playground areas. Found that mixed-gender interactions were more likely than same-gender ones to include other races, and mixed-race interactions included more children than did same-sex interactions. (TJQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Study Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: