Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCains, R. A.; Brown, C. R.
TitelNewly Qualified Teachers: A Comparative Analysis of the Perceptions Held by B.Ed. and PGCE-Trained Primary Teachers of the Level and Frequency of Stress Experienced during the First Year of Teaching.
QuelleIn: Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology, 18 (1998) 1, S.97-110Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0144-3410
SchlagwörterBeginning Teachers; Educational Psychology; Elementary Education; Foreign Countries; Job Analysis; Stress Variables; Teacher Background; Teacher Education; Teacher Surveys; United Kingdom
AbstractCompares responses of newly qualified primary teachers to a questionnaire designed to elicit their perceptions regarding the degree and frequency of stress they experienced during the first year. Finds differences in stress levels based on the type of training teachers receive, and identifies job aspects that are particularly stressful. (DSK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: