Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbbeduto, Leonard; Short-Meyerson, Katherine; Benson, Glenis; Dolish, Joanna; Weissman, Michelle
TitelUnderstanding Referential Expressions in Context: Use of Common Ground by Children and Adolescents with Mental Retardation.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 41 (1998) 6, S.1348-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterAdolescents; Ambiguity; Children; Context Clues; Inferences; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Language Impairments; Mental Retardation; Verbal Communication
AbstractA study investigated whether 20 individuals (ages 9 to 19) with mental retardation would use "common ground" (i.e., physical copresence, linguistic copresence, and community membership) to resolve verbal referential ambiguity. Both participants and matched-mental-age controls used all sources of common ground, but were less successful in using community membership. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: